Kerstgroet 2020

Dit jaar stond een lente- en zomerconcert gepland en voor de eerste keer in ons bestaan een felicitatieconcert in het najaar. Tijdens deze laatst genoemde zouden we o.a. onze eigen jubilarissen huldigen, naast andere dorpsgenoten die iets te vieren hebben gehad in 2020, en waar we normaal gesproken een serenade gegeven zouden hebben. Vanuit de gemeente hebben we zelfs de vraag gekregen om de lintjesdragers van de gemeente Bergen tijdens dit concert te ontvangen en muzikaal te eren. Na de opluistering van de carnavalsmis op 16 februari bleef het echter angstvallig stil. De reden hiervan is ons allen bekend.

Sinds medio maart is er een periode aangebroken, welke veel onzekerheid kent. Een periode waarin wij onze hobby enkele maanden niet mochten uitoefenen in groepsverband, wat erg spijtig was. Om de verbinding  met de vereniging te houden, hebben we online sessies gehad. Ondanks dat dit niet voor iedereen de meest geschikte oplossing was, hebben we verschillende positieve reacties hierop gehad. Uiteindelijk mochten we weer gaan repeteren in de groep, wat voor velen zeer welkom was. Tijdens de afgelopen 8-9 maanden zijn we er met z’n allen ook achter gekomen dat stilstaan tijd geeft tot nadenken. Onder andere over hoe we verder gaan in het “nieuwe normaal”?

Een vraag die alleen door jullie zelf beantwoordt kan worden. Wij hopen hierbij dat we ons doel, het plezier hebben in musiceren, in 2021 mee mogen nemen in deze afwegingen.

Als afsluiting van 2020 stond een alternatieve kerstuitvoering gepland waarmee we ons op een “nieuwe” manier zouden laten zien aan de gemeenschap. Misschien een manier die vaker te zien zal zijn de komende jaren. Een virtueel concert. Dit is echter op het laatste moment ook niet doorgegaan, wel willen we u een compilatie van onze jeugdleden laten zien in kerstsfeer.

Verder willen we iedereen fijne feestdagen toewensen en een gelukkig 2021, blijf gezond en let op elkaar!

Veel muzikale groeten namens het bestuur van Fanfare/Drumband “Eendracht”.